Rechten / plichten opdrachtgever en Home Care Huisdierservice:
Algemeen:
- De opdrachtgever dient WA verzekerd te zijn.
- De opdrachtgever is verantwoordelijk voor schade aangericht door het dier aan Home Care Huisdierservice of derden. De eventuele kosten worden op de opdrachtgever verhaald.
- De opdrachtgever is en blijft ten alle tijden eindverantwoordelijk voor het welzijn van het dier, de algehele gezondheid, onverwachte kosten, en het nemen van beslissingen betreffende de dieren.
- De opdrachtgever machtigt Home Care Huisdierservice om op kosten van de opdrachtgever (indien noodzakelijk) medische zorg te verlenen en / of te laten verlenen. Er zal ten alle tijden eerst contact gezocht worden met opdrachtgever.
- Bij onbereikbaarheid en/of niet reageren van de opdrachtgever na 3x bellen behoud Home Care Huisdierservice het recht om de eind beslissing te nemen betreffende het welzijn / gezondheid van het dier en het verlenen en / of te laten verlenen van medische zorg.
- Binnen de mogelijkheden van Home Care Huisdierservice zal ik er alles aan doen om het welzijn van de dieren te garanderen, echter calamiteiten (zoals bijvoorbeeld bijtincidenten) zijn uitgesloten.
- Wanneer opdrachtgever aangeeft dat dieren vrij op het terrein, of in een weiland mogen lopen dient er een deugdelijke omheining aanwezig te zijn. Home Care Huisdierservice kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het ontsnappen van het betreffende dier van het terrein / weiland.
- Dieren dienen te zijn ontwormd, en indien van toepassing op het diersoort ook behandeld te zijn tegen ectoparasieten. Dit om besmetting van dieren van derden te voorkomen.
- De opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat er voldoende voer, kattenbakvulling, en medicatie voor de dieren op voorraad is tijdens afwezigheid van opdrachtgever. Als Home Care Huisdierservice ”boodschappen” moet doen zullen de reiskosten in rekening gebracht worden. Tevens worden de gekochte producten in rekening gebracht, uiteraard ontvangt de opdrachtgever hiervan het betaalbewijs.
- De opdrachtgever dient ervoor te zorgen dan er voldoende deugdelijke middelen aanwezig zijn om de werkzaamheden uit te kunnen voeren. Zoals kruiwagen, schep / mestvork, bezem, kattenbakschepje, ect.
- De opdrachtgever dient er bij afwezigheid voor te zorgen dat er voldoende contact gegevens aanwezig zijn van bijv. hoefsmid, dierenarts, trimsalon. En evt. dichtstbijzijnde familie en / of kennissen.
- Home Care Huisdierservice kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor inbraak, diefstal, brand, vernieling, schade, ect, van het pand, inboedel, en / of de benodigdheden middelen.
- De opdrachtgever dient belangrijke zaken betreft de verzorging van de dieren te melden, zoals diëten, allergieën, gebruik van medicatie en gedragsproblemen. Dit om duidelijkheid te verschaffen naar Home Care Huisdierservice en misverstanden te voorkomen.
- Bij weersomstandigheden zoals bijv. een hittegolf, heftig winterweer of harde storm kan het zijn dat Home Care Huisdierservice reeds gemaakte afspraken in overleg wijzigt.
- Bij een dag reservering dient de opdrachtgever minimaal 72 uur van te voren te annuleren. Indien de opdrachtgever niet tijdig annuleert zal het volledige bedrag in rekening worden gebracht.
- Bij reservering van langere periodes heeft de opdrachtgever het recht om binnen 24uur na de totstandkoming van de overeenkomst deze kosteloos te annuleren. Na 24uur gelden reserveringskosten, deze bedragen 30% van het totaalbedrag (dit zijn tevens de annuleringskosten)
- Bij wanbetaling heeft Home Care Huisdierservice het recht de zorg van de dieren stop te zetten en de overeenkomst te ontbinden. Reeds openstaande kosten zullen alsnog worden verhaald op de opdrachtgever.
- Betaling geschied vooraf per bank of op de eerste oppas dag contant, tenzij anders overeengekomen.
- Wanneer niet wordt voldaan aan de overeengekomen betaal afspraak heeft Home Care Huisdierservice het recht om administratiekosten in rekening te brengen.
- Bij afname van stempelkaarten (1 jaar geldig), wordt geen geld teruggegeven.
Pension & dagopvang:
- Het bezoek adres is alleen geopend op afspraak.
- Tijden voor brengen en ophalen worden in overleg afgesproken.
- De dag van brengen en de dag van ophalen worden altijd als volledige dag meegerekend.
- Tenzij anders schriftelijk overeengekomen zorgt men ervoor dat voldoende voeding wordt meegegeven om de opvangtijd te overbruggen.
- Tenzij anders schriftelijk overeengekomen wordt er altijd een dag ”proefdraaien” ingepland.
- Voor hun verblijf dienen de dieren volledig te zijn gevaccineerd of is er een titerbepaling aanwezig.
*Na het overeenkomen van een oppas periode gaat u automatisch akkoord met de bovengenoemde voorwaarden*
Bestel / levervoorwaarden vers vlees:
- Bestellen via mail of WhatsApp.
- Op maandag voor 12.00 uur besteld, dezelfde week bezorgd / afhalen. (met uitzondering van calamiteiten)
- Afhaal / bezorgdag: Woensdag begin van de middag.
- Afhalen kan alleen op afspraak.
- Binnen 10 km gratis bezorgd.
- Minimale bestelbedrag €150,- (kleinere bedragen in overleg)
- Na bestelling bent u verplicht af te nemen (de producten worden voor u gereserveerd)
- Indien u bij bezorging niet thuis bent wordt de bestelling bij de deur afgeleverd en ontvangt u een factuur met administratiekosten. LET OP: het zijn diepvries producten. Dus zorg dat er iemand aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen.